pondělí 24. července 2017

Zemřel Franta Málek, přítel dálek

Rýmovačka v nadpisu není mým dílem, je to slogan, který si Franta vymyslel a který ho charakterizoval. Měl ho i na svém razítku...

Franta byl z Ústí nad Labem a má zásluhy o poněkud netradiční formu turistiky. Pořádal dálkový pochod, který se jmenoval Šotek, protože se konal u příležitosti Dne tisku, který komunisté slavili v září, v den, kdy kdysi vyšlo první Rudé právo. Šotek byla stovka pro opravdu otrlé, protože se konala v Českém středohoří. Kkopečky tam sice nejsou bůhvíjak vysoké, ale jsou strmé a je jich tam dost, převýšení bývalo přes tři tisíce metrů a terénem se chodilo i v noci!
Konalo se pět ročníků v letech 1974 až 1978, v té době jsem se turistice ještě nevěnoval, dnes se tomu divím a říkám si proč? Jako pořadatel Franta fungoval také na pochodech Porta Bohemia (toho už jsem se zúčastnil, bylo to v letech...), a samozřejmě také chodil, zamlada i stovky. Figuruje i v seznamu dálkolazů, kteří absolvovali 100 x 100 km!
Potkal jsem se s ním v Olomouci na Zmrzlém Hanákovi, na kontrole v Plzni i jinde. Jeho velkým koníčkem byly rozhledny – no bodejť, vždyť jsou na kopci!
Franta Málek pětasedmdesátiletý
Frantova žena Maruška zemřela nedlouho před ním. Naposled jsem se s ní setkal v roce 2014 v tělocvičně při pochodu Ústecká jarní padesátka (o němž jsem psal na tomto blogu zde). Byla tam se svými dvěma kamarádkami z Chodova a Kraslic, dohromady si podle počátečních písmen svých příjmení říkaly BMV – Jaroslava Baumannová, Marie Málková a Jitka Vedralová.

Poznámka:
Oba obrázky v tomto článku pocházejí ze serveru Rajče.cz, z alba Takjo

Žádné komentáře:

Okomentovat