středa 5. července 2017

Toulky po horách 2017 (VI)

Předchozí článek Toulky po horách 2017 (V)
Středeční plánovaná túra na Klenovskou a Tisovskou poľanu slibuje krásné výhledy, čtvrteční zase pramen Rimavy a výstup na Fabovu hoľu, nejvyšší vrchol Muránské planiny.

Ve středu vycházíme z okraje Tisovce podél Rejkovského potoka do Rejkova, těšíme se z krásného výhledu na rozeklaný hřeben Hradové a Oblú skalu a vzpomínáme na sobotu, kdy jsme tamtudy šli (a místy lezli).
Napojujeme na modrou turistickou značku, která nás vcelku bez problémů přivádí do sedla Babiná, kde přecházíme na zelenou značku, ale záhy ji ztrácíme. Později jsme ji sice našli, ale hned zase ztratili, přestože jsme se rozdělili na několik skupin. Prostě vždycky alespoň jeden den na Toulkách musejí být toulky!
V dálce vidíme vody přehrady Klenovec, což nám sice usnadňuje orientaci, ale najít schůdnou cestu do údolí Čerešňového potoka, který potřebujeme překročit, se nám nedaří. Na sestup neprostupným křovím a lesem brzy rezignujeme a vydáváme se přes osadu Čerešňové lesními cestami směrem, kterým tušíme hřeben s oběma Poľanami.
Po nějaké době značku nacházíme – a dokonce i rozcestník ukazující doleva ke Klenovské Poľaně a doprava k Tisovské Poľaně. Někteří na Klenovskou jdou, jiní si její návštěvu odpouštějí. Tisovská Poľana ovšem na rozdíl od Klenovské žádné výhledy neposkytuje, neboť je celá zalesněná.
Postupně scházíme do přírodní rezervace Suché doly. Zelená značka končí na silnici vedoucí údolím potoka Furmanec. Než přijdeme do Tisovce, čekají nás čtyři kilometry asfaltu a výfukových zplodin.
*  *  *
Ve čtvrtek odjíždíme v 8.10 hod. motoráčkem do ZbojskéOd zastávky vycházíme po červeně značené Rudné magistrále, stoupáme podél Kučalského potoka na rozcestí Kučelach. Tady na nějakou dobu magistrálu upouštíme a po červené odbočce stoupáme k prameni Rimavy (1260 m). Řeka Rimava je dlouhá 88 kilometrů, má 125 přítoků a ústí do řeky Slaná v nadmořské výšce 145 metrů.
Od pramene pokračujeme neznačenou cestou stále mírně vzhůru až se znovu dostaneme na magistrálu, z níž máme krásný výhled na zalesněné hřebeny:
Zde se naše skupina rozchází – zdatnější (či zvědavější?) pokračují doleva strmým svahem na rozcestí Tri kopce (1406 m) a dál po modré značce na Fabovu hoľu (1439 m), nejvyšší vrchol Muránské planiny. Ostatní sestupují doprava stejně strmým svahem do sedla Burda (1008 m). V tamější chatě se pak znovu všichni scházíme a uděláme si společnou fotku:
Chata je relativně nová, slavnostně otevřena byla 23. dubna 2011. Máme zde zajištěné pořádné porce kapustnice, kterou zapíjíme pivkem a dokonce dojde i na zpěv při kytaře.
Sluníčko svítí, je tu krásný výhled,...
...ale nedá se nic dělat, musíme vyrazit dál.
Zelenou značkou se necháváme vést podél toku Rimavy až do Tisovce.
Následující článek Toulky po horách 2017 (VII)