pondělí 19. června 2017

Co jsem také přečetl_____Jedeme k moři

Kniha architekta a herce Davida Vávry, která vznikla na základě mnoha jeho cest k Jadranu.

Tomu, kdo se nežene dnem a nocí bez přestávky do Chorvatska, skýtá cesta k moři mnoho možností k zastavení. Názvy míst znají mnozí řidiči i posádky aut jen z cedulí podle cesty a David Vávra do nich čtenáře postupně zavede. Jeho texty jsou příjemným počtením a pro mě, který jsem cestu do Chorvatska vlastním autem absolvoval mnohokrát a památkám i přírodním zajímavostem se rozhodně nevyhýbal, je oprášením vzpomínek od Istrie po Černou Horu. 
Od vídeňských kaváren se přes evropské město kultury Graz, slovinská města Maribor a Lublaň dostáváme do Záhřebu a k Plitvickým jezerům, nemineme ani Slavonii a přibrzdí nás orientální Mostar a Sarajevo. Na řadu pak přichází Istrie, Kvarner a Dalmácie, konkrétně, Pula, Opatija, Zadar, Makarska, Split, Dubrovník, Krk, Brač, Hvar, Pelješac, Korčula a tak dále. Samá důvěrně známá a několikrát navštívená místa.
Když jsem knihu vzal poprvé do ruky, byl jsem rozčarován – od architekta jsem očekával fotky architektury, brilantní a zcela jistě z neznámých úhlů – a místo toho jsem nalezl celostránkové barevné kresby na černém podkladě! Originální a svým způsobem úžasné, jenom si na ně člověk musí zvyknout...
*  *  *
David Vávra (*1957) absolvoval Stavební fakultu ČVUT a Akademii výtvarných umění v Praze. Společně s Milanem Šteindlerem založil v 70. letech minulého století divadlo Sklep. Je znám jako spoluautor a zasvěcený průvodce úspěšného televizního seriálu Šumná města.

Žádné komentáře:

Okomentovat